Selasa, 18 Februari 2020

Tek Nun Bersedih😢 (13)


"Ondeh...baa kok bantuak ko pulang? Apo nan tajadi?"

Adik bungsuku yang baru pulang kerja terdengar ngoceh dan ribut. Aku mencoba berdamai dengan gawai dengan cara meletakkannya di atas meja. Lalu mendekati sumber suara.

"Manga?" (Mengapa?)

"Caliaklah si Rogi."

Ruponyo sanak, si Rogi pulang lah tengkak. Kaki badarah-darah. Ekspresi mode urang ka takuik an. Bajalan masuak rumah sambia manengkak-nengkak. Ibo mancaliaknyo sanak.

Eh iyo. Sanak alun kenal jo si Rogi yo. Bialah Tek Nun perkenalkan cah.

Tek Nun punyo sa ikua kuciang jantan. Satahun nan lalu datang ka rumah Tek Nun tanpa diundang. Dek acok Tek Nun agiah makan, sahinggo ndak amuah nyo pai lai. Mako di agiah namo lah dek anak gadih Tek Nun, Rogi.

Samanjak itu, lah lakek sajo namo kuciang Tek Nun si Rogi. Malahan namanya sudah Tek Nun abadikan dalam buku antologi kumpulan dongeng dan antologi kucing.

Mancaliak si Rogi kesakitan, Tek Nun ikuik sadiah sanak. Ibo mancaliaknyo. Ndak basalero nyo makan do.

Baa ka basalero makan, luko di kaki kirinyo ta tulang sanak. Antah apo penyebabnyo, Tek Nun kurang tau pulo. Antah bacakak sasamo kuciang, antah samo musuah bebuyutannyo.

"Emang si Rogi punyo musuah?" Tanyo sanak.

Punya lah. Emang sanak sajo yang bamusuah an jo mantan. Kuciang juo punyo musuah.

Tapi ternyata sobat, permusuhan antaro anjiang jo kuciang ko, penyebabnyo karano paja baduo ko salah pengertian. Miss comunation bahaso tetangga Tek Nun.

Kedua binatang ini memang jarang terlihat akur. Mereka selalu terlihat seperti bermusuhan. Sedangkan dengan manusia, keduanya terlihat sangat dekat dan akur. Mengapa begitu ya?

Hal ini disebabkan oleh cara mereka berkomunikasi dan gerak tubuh mereka berbeda. Kucing dan anjing mempunyai pengertian yang berbeda akan gerakan ekor.

Seekor anjing menggerakan ekornya sebagai tanda persahabatan dan ingin bermain. Sedangkan seekor kucing menggerakan ekornya sebagai tanda ia marah dan untuk menakuti musuh.

Ketika kucing melihat ekor anjing yang bergerak, ia akan menganggap anjing sedang marah. Maka terjadilah pertengkaran yang akhirnya berujung pada perkelahian dan permusuhan.

Ok sobat. Kali ko Tek Nun bacarito jo duo bahaso. Alias INDOMI (Indonesia Minang). Karano banyak kawan-kawan dumay Tek Nun yang mintak terjemahan dari bahaso Minang ke bahaso Indonesia.

Manga ndak ado yang riques bahaso Korea yo sanak? Kalau ado, pasti Tek Nun ndak bisa. He!

#tantanganmenulis30hari
#mediaguru

Tidak ada komentar:

Posting Komentar